Hallo en welkom op mijn blog Ditjes en Datjes. Ik deel hier mijn creatieve projecten.

zondag 19 februari 2017

In The Spotlight, Heat Embossing.


Goedemorgen en welkom op mijn blog.

Deze week staat Heat Embossing In The Spotlight.

Eerst maar even een korte 101

Wat is heat embossing?
Heat Embossing is een techniek waarbij je met een sticky inkt (Versamark) een stempel afdruk maakt. Over die stempelafdruk strooi je embossing poeder (dit is heel fijn gemalen plastic). Dit blijft plakken op de sticky inkt.  Daarna verhit je dit met een heat tool totdat het poeder smelt. En voila! Je stempelafdruk ligt nu wat verdikt op je kaart. Er zijn heel wat mogelijk heden met heat embossing. Je moet Pinterest of YouTube er maar eens op naslaan. Het is een van de leukste technieken die ik ken.
TIP: gebruik een embossing buddy of een ongebruikt droogtrommel doekje. Hiermee neutraliseer je je papier en dit zorgt ervoor dat je embossing poeder alleen op je stempelafdruk blijft plakken en niet overal waar je het niet wilt. Mochten er toch nog korreltjes op een plaats zitten waar je dit niet wilt hebben dan kun je dat altijd nog wel wegvegen met een smal penseel.

De eerste kaart is een kaart die in de jaarcatalogus staat. Maar ik heb ipv witte inkt wit embossing poeder gebruikt. Super eenvoudig maar super resultaat.


Voor de 2de kaart heb ik gestempeld met Versamark op aquarel papier. Ik heb weer wit embossing poeder gebruikt. Daarna heb ik lekker gekliederd met veel water en re-fills. De bloemen blijven wit omdat je deze heb embossed. En dat geeft een leuk effect.  


Alle producten die ik heb gebruikt kunnen natuurlijk via mij besteld worden. Weet je niet zeker hoe je moet beginnen? Laat het me weten. Stuur me een mail of laat een reactie achter onder dit bericht. Ik lees alle berichten.



Vergeten jullie niet om mee te doen met de Sketch Challenge? Deze Challenge eindigt op 23 februari op 20.00 uur. Ik ben benieuwd wat jullie met mijn schets kunnen doen.



Groetjes, Eveline.


Product List

2 opmerkingen:

Wat leuk dat je een bezoekje aan mijn blog bracht. Ik wens je nog een prettige dag.

Thank you for visiting my blog. Have a great day.