Hallo en welkom op mijn blog Ditjes en Datjes. Ik deel hier mijn creatieve projecten.

zondag 20 februari 2011

Project "de lucht in".

Tom had op school een project "de lucht in". In groepjes van 2 of 3 zijn ze aan de slag gegaan om met plastic flessen, een kurk en een ventiel een raket te maken. Tom zijn raket is afgelopen donderdag al over de school heen gevlogen en hij wilde dat ons ook laten zien. Eerst heeft hij samen met Jack nieuwe staanders gemaakt en daarna zijn we naar de skate baan gelopen. Daar is voldoende ruimte om dit soort projecten uit te proberen. Bij de buren de fietspomp nog geleend, een extra fles met water mee om de raket vaker de lucht in te laten gaan en daar gingen we. Dit is echt een super raket. Hoog dat hij ging!! En nat dat Tom werd elke keer.



Our son Tom had a great project at school, "up in the air". They had to make a rocket with a plastic bottle, a cork and a bike valve. They tried it out at school and Tom's rocket went over the school. He wanted to show us how it works and boy, did it work!! It went really high.

4 opmerkingen:

  1. whaahaa, volgens mij werken ze bij ons met de zelfde methode. Ook Melvin heeft met zijn vriendjes een paar weken geleden een waterraket gemaakt.
    deze is ook heel leuk geworden

    Gr Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat had ik toch wel willen zien!
    groetjes Marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. klinkt leuk!! Jammer dat meiden hier niet echt mee experimenteren!
    gr, hilde

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bezoekje aan mijn blog bracht. Ik wens je nog een prettige dag.

Thank you for visiting my blog. Have a great day.