Hallo en welkom op mijn blog Ditjes en Datjes. Ik deel hier mijn creatieve projecten.

woensdag 16 november 2016

In The Spotlight, Dry Embossing.


Ik heb met veel plezier de kaart van vandaag gemaakt want dit is zo'n leuke techniek die je kunt doen met een embossingfolder. 


Ik heb een kleine foto tutorial gemaakt. Benodigheden zijn embossingfolder, ik heb de Fluttering Embossing folder gebruikt, een stukje Whisper White cardstock, 2 markers en een Stampin' Spritzer die ik met water heb gevuld. De Fluttering Embossing folder is een grote embossing folder, 15cm x 15cm, ideaal voor horizontale én verticale kaarten.


Met de markers heb ik de vlinders gekleurd aan de kant met de verhoogde vlinders, dat betekent dat op je eindproject de gekleurde vlinders dieper liggen. Ik heb het ook andersom geprobeerd maar dat werd niks. 


Na het inkleuren pak je je Stampin' Spritzer en spuit je wat water over je embossingfolder. Je mag best wel wat gebruiken, dan vloeien de kleuren mooi in elkaar over.


Dan leg je je stukje Whisper White op je embossing folder en draait het door de Big Shot.
En dan krijg je dit resultaat. Anders dan op de kaart hierboven omdat ik pas later bedacht dat ik wel een foto tutorial zou kunnen maken.


Hier heb ik nog een close up van het eind resultaat. Ik heb de kaart verder rustig gehouden, een mat van Always Artichoke, een cirkel van vellum, uitgestanst met onze mooie nieuwe Stitched Shapes Framelits en goud heat embossing.


De Stitched Shapes Framelits zijn zo enthousiast ontvangen dat ze nu op Backorder staan. Tot 21 november kun je ze nog bestellen bij mij. Daarna worden ze even op "niet bestelbaar" gezet totdat de voorraad weer is aangevuld. Bij Stampin' Up! hadden ze gedacht dat ze genoeg hadden tot eind van het jaar maar na 2 weken zagen ze al dat het hard ging. Ze zijn ook zo leuk!!!


De stempels kun je natuurlijk tot eind november blijven bestellen met 25% korting.



Product List

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een bezoekje aan mijn blog bracht. Ik wens je nog een prettige dag.

Thank you for visiting my blog. Have a great day.