Hallo en welkom op mijn blog Ditjes en Datjes. Ik deel hier mijn creatieve projecten.

maandag 26 september 2016

In The Spotlight, rouwkaarten


Het zijn niet mijn favorieten kaarten om te maken, condoleance kaarten. Maar de dood maakt deel uit van ons leven of we dat willen of niet.

Afgelopen zomer kregen wij het bericht dat een verre vriendin was overleden. Wij kenden haar van het schoolplein in Stiens toen wij daar nog woonden. Simone zat met haar dochter in de klas. Best wel jong nog. Op de kaart stond dat het haar uitdrukkelijke wens was het leven te vieren en niet te rouwen en om wit te dragen tijdens de bijeenkomst ter herinnering. 
Ik heb dus mijn kaart ook met wit gemaakt.



Ik heb de mooie stempelset "Garden in Bloom" gebruikt. Deze set is een zogenaamde Two Step set. Je hebt 2 stempels nodig om 1 bloem te maken (hoeft natuurlijk niet! Je kunt de stempels ook heel goed los gebruiken.). Van deze set heb ik eerst de outline stempels gebruikt. Ik heb ze gestempeld op mijn kaart met versamark en heb er daarna wit embossing poeder over heen gestrooid en met de Heattool verhit.  Daarna heb ik de bloemen gestempeld met witte inkt. Het gaf helemaal het effect wat ik voor ogen had.

Zoals ik al zei, het zijn niet mijn favorieten kaarten om te maken maar door ze zelf te maken kun je wel iets heel persoonlijks sturen.




Product List

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een bezoekje aan mijn blog bracht. Ik wens je nog een prettige dag.

Thank you for visiting my blog. Have a great day.