Hallo en welkom op mijn blog Ditjes en Datjes. Ik deel hier mijn creatieve projecten.

zaterdag 22 juni 2013

A crimped envelope pocket card!

EDIT: een crimper is een ribbel maker. Op het plaatje zie je er een van Fiskars. Een heel leuk stuk gereedschap om ribbels in je papier te maken.




Een collega van mij werkt komende maandag voor het laatst. Ze gaat met  pensioen. Wij vullen voor dit soort belangrijke momenten altijd een mand met kleinigheidjes. En ik heb deze cadeau envelop gemaakt.
Ik heb deze jaren geleden al eens voor de juffen van Tom gemaakt en ik vind het nog steeds een super leuk idee. Moest wel even zoeken naar de YouTube video, kon ik natuurlijk niet vinden maar vond wel een andere.

De basis is een envelop die je dichtplakt en waar je een stuk van afsnijdt. De onderkant bestempel je dan en daarna haal je dit gedeelte door de crimper waardoor je envelop iets smaller. Op deze manier past het smalle stuk over het grotere stuk. Ik heb een kaart gemaakt van 51/2 x 41/4" voor in de envelope en daaraan een zakje vergeet-mij-nietjes vastgemaakt.


Ik made this crimped envelope pocket card for a co-worker who retires next week. We always fill a basket with small gifts for these occasions. I made a matching card to put in this envelope and attached a small seed packet with forget-me-not seeds.

Supplies:
Very Vanille envelope
Cardstock: Very Vanilla, Pear Pizzazz, Silver Glimmer Paper
Stamps: Secret Garden, A fitting occasion
Ink: Pear Pizzazz, Tempting Turquoise, Daffodil Delight
Punches: Blossom Punch, Itty Bitty Shapes punch pack
Basis Rhinestones
Crimper tool

2 opmerkingen:

Wat leuk dat je een bezoekje aan mijn blog bracht. Ik wens je nog een prettige dag.

Thank you for visiting my blog. Have a great day.