Hallo en welkom op mijn blog Ditjes en Datjes. Ik deel hier mijn creatieve projecten.

zaterdag 14 januari 2017

Van vierkant naar rechthoek. Een Stitched Shapes Framelits Dies tutorial.

Ik had beloofd een foto tutorial te maken om te laten zien hoe je van een vierkante stans een rechthoek kunt maken. Bij deze.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Ik ben begonnen met een strook papier dat iets breder is dan mijn stans.


Je legt je bovenplaat op de stans maar je houdt een stukje over zodat niet de hele stans uitgestanst wordt.


Nu draai je alles door je Big Shot of ander stans apparaat en dan heb je iets wat eruit ziet als op de foto hier beneden.


Ik haal dan de zijkantjes eraf. Ik vind dat makkelijker werken.


Dan leg je je stans weer op het papier.  De maat van je rechthoek kun je nu bepalen door je stans hoger of lager op je papier te leggen.



Dan leg je je bovenplaat weer op de stans en weer op zo'n manier dat je niet de hele stans uitsnijdt.


En dan heb je een rechthoek gemaakt met een vierkante stans.
Ik had ook mazzel, mijn stitched lines lopen mooi door!


Ik hoop dat jullie iets hebben aan deze tutorial.

Groetjes,

Eveline.


Product List

1 opmerking:

Wat leuk dat je een bezoekje aan mijn blog bracht. Ik wens je nog een prettige dag.

Thank you for visiting my blog. Have a great day.