Hallo en welkom op mijn blog Ditjes en Datjes. Ik deel hier mijn creatieve projecten.

zaterdag 10 mei 2014

Watercolor for card makers.

Dit is de naam van de online card class die ik momenteel volg. Wat een inspiratie doe ik daar op. Van elke video die daar getoond wordt leer ik wat bij.

En ik probeer alles te vertalen naar Stampin' Up!® Ik heb dus geen nieuwe producten gekocht op een setje waterverf na.


Deze kaart is dus helemaal (op een enkel detail na) gemaakt met producten van Stampin' Up!
Ik ben begonnen met het grootste acryl blok van Stampin' Up! Dat heb ik helemaal vol gekleurd met markers. Toen heel veel water erover heen gespoten en daarna mijn Chevron Background stempel erop geplaatst en daarna de stempel op waterverf papier afgedrukt. Dan krijg je het resultaat van onderstaande foto. 


Op zich een leuke afdruk maar niet wat ik helemaal voor ogen had, te netjes!
Ik heb toen een nieuw stuk waterverf papier gepakt en op het acrylblok gelegd (dat had ik nog niet schoongemaakt) en goed aangeduwd. En daarna opnieuw de Chevron Background stempel gepakt (was ook nog niet schoongemaakt) en met de kleur die er nog opzat een afdruk gemaakt. Op de bovenste foto zie je vaag de chevrons. Dit was voor mijn gevoel een stuk beter. 
Daarna de kaart afgemaakt. 

My first attempt for the online card class I'm following. Watercolor for Card Makers. Being a Stampin' Up! demonstrator I always try to translate what I see to Stampin' Up! Double the challenge! In this case I used markers and lots of water on a big acrylic block for the background. First I just used a large background stamp but that didn't give me the result I wanted. I then placed a second piece of watercolor paper on my block and pressed it firmly. Then I stamped the uncleaned background stamp over that. I hope you can follow this. I'm useless at explaining things. But now I had the result I wanted. I then finished the card.



1 opmerking:

  1. I like your Card! I take the same class and found your Blog via the gallery.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bezoekje aan mijn blog bracht. Ik wens je nog een prettige dag.

Thank you for visiting my blog. Have a great day.